4.6 uit 9 Google Reviews

Zoho Desk

Support automatisering

Alle ticket support stappen laten automatiseren met verschillende knopjes.

Voor een bedrijf in de cosmetische industrie hebben wij in Zoho Desk een proces ingericht om alle support tickets te automatiseren.

flow 64
Zoho Flow
desk 64
Zoho Desk
fotor 2023 5 5 18 7 16

De opdracht

De organisatie had sterke behoefte aan het structuren van de binnenkomende tickets, meer automatisering omtrent de opvolging en het rapporteren op SLA’s.

Oplossing

Wij hebben een portaal ingericht waarbij de klanten door middel van een vragenlijst de support aanvraag indient. Door gebruik te maken van standaardvragen wordt de probleemomschrijving en de urgentie van opvolging automatisch bepaald. Door middel van een blauwdruk is het proces omtrent de opvolging van de tickets gestandaardiseerd en geautomatiseerd. Door gebruik te maken van standaard ticket fases en transities is het gehele proces van ticket opvolging gestroomlijnd voor de supportmedewerker en kunnen er geen belangrijke stappen worden overgeslagen. Bijvoorbeeld, onder de transitie knop ‘in afwachting van terugkoppeling’ wordt er een automatische e-mail naar de klant gestuurd als ze geen reactie hebben ontvangen binnen 7 dagen. Of onder de transitie knop ‘storing in het systeem’ wordt er automatisch ook een ticket aangemaakt in een ander ticket systeem die ook de juiste ticket status terug naar Zoho Desk stuurt.

Het resultaat

Door het koppelen van Zoho Desk met Zoho CRM is het mogelijk om per klant de openstaande tickets of ticket historie te kunnen zien. Op deze manier kunnen alle afdelingen in de organisatie weten wat er gaande is. Alle processen binnen support zijn nu geautomatiseerd en kunnen de supportmedewerkers met duidelijke richtlijnen werken. De marge voor fouten of tijdverspilling per ticket is aanzienlijk verminderd.

Zoho apps

Waarmee bouwden wij deze klantcase

Voor deze case hebben wij gebruik gemaakt van verschillende Zoho apps zoals Zoho Desk en Zoho Flow.
Bekijk alle Zoho apps
flow 64
Zoho Flow
desk 64
Zoho Desk

Gerelateerde klantcases

Deze klantcases kunnen jouw verder inzicht geven in de verschillende mogelijkheden van Zoho en Prosolic.

Bekijk alles
fotor 2023 5 5 16 3 4

Geïntegreerde app

Urenregistratie

fotor 2023 5 5 16 23 49

Digitaliseren van een test

Psychologische test

istock 1347264285

Automatisch offertes genereren

Offertegenerator

De mogelijkheden voor jouw bedrijf bespreken?

Arthur helpt je graag verder

Dat kan altijd! Vraag een adviesgesprek aan, laat weten waar jij tegenaan loopt en wij zorgen voor een advies op maat!

Adviesgesprek aanvragen
20240425prosolic 2(1)