4.3 uit 12 Google Reviews
fotor 2023 5 5 15 44 21

Wat is een CRM-systeem?

De betekenis van CRM-systeem is: ‘Customer Relationship Management’ systeem. Zoals de naam al aangeeft, is een CRM-systeem een tool waarin je alle verbindingen met een klant of relatie in één overzicht hebt. Oftewel: relatiebeheer. Door al deze verbindingen in één tool onder te brengen, kun je de service richting de klant sterk verbeteren en zaken sneller afhandelen. Zeker voor bedrijven die veel klanten (en dus klantcontact) hebben, is moderne, nieuwe CRM software wenselijk.

Of het nu gaat om e-mails of telefoongesprekken met de klant, een bestellingsoverzicht, een verslag of notitie van een bezoek aan een prospect op locatie, een eerste gesprek met een mogelijke nieuwe klant of iedere andere mogelijke correspondentie: de beste CRM-systemen zorgen ervoor dat je alle informatie en geschiedenis over (contact met) de klant direct in beeld hebt.

crm 64
Zoho CRM

Wat zijn de voordelen van een CRM-systeem?

Aan een overzichtelijke manier van werken zitten natuurlijk veel voordelen. Het zorgt ervoor dat je een klant sneller kunt helpen bij eventuele vragen, je kunt beter schakelen bij eventuele cross- of upselling en klanten zullen zich over het algemeen beter voelen bij de service die je als bedrijf biedt. In plaats van tien keer dezelfde informatie op te vragen bij de klant, kun je ze direct helpen.

Deze effectieve manier van werken is niet alleen handig voor de klant, maar zeker ook voor jou. Het levert kostbare tijd op, doordat je veel sneller kunt werken en beter kunt anticiperen op vragen van klanten of opvolging van mogelijkheden. Je bouwt in het CRM-systeem een dossier op van sterke klantrelaties die je direct kunt aanspreken, als dit van toepassing is.

De innovaties op dit gebied volgen elkaar nog steeds in rap tempo op. Door de introductie van AI zijn er bijvoorbeeld tegenwoordig mogelijkheden om aan ‘sales forecasting’ te doen binnen CRM-systemen. Zo kun jij business intelligence inzetten om aan te geven waar de kansen voor sales liggen en welke huidige klanten mogelijk interessant zijn voor cross- of upsell.

Voordelen Zoho CRM

Een systeem waar al deze voordelen samenkomen is Zoho CRM. Met Zoho CRM heb je een breed scala aan opties van een CRM-systeem, in één overzichtelijke tool. Het belangrijkste van Zoho CRM is echter dat je de tool kunt schalen naar de grootte van jouw bedrijf. Ongeacht in welke branche of bij welk bedrijf je werkt: met Zoho CRM werk je efficiënt, effectief én klantgericht. Zo kun je bepaalde functies aan en uit zetten als het wel of niet van toepassing is op jouw bedrijf. Dat betekent dat het ‘instapmodel’ van Zoho ook zeer scherp geprijsd is, namelijk al vanaf een gratis CRM met de absolute basisprincipes van het CRM-systeem.

Met Prosolic hoef je je bovendien geen zorgen te maken over de implementatie en het gebruik van Zoho CRM binnen jouw bedrijf. Wij zorgen ervoor dat alles goed werkt, dat iedereen die ermee gaat werken precies weet wat hij of zij moet doen en dat je na de implementatie ervan altijd met vragen bij onze Nederlandstalige support & service terecht kunt.

De voordelen van Zoho CRM op een rij:

  • Alle klantcommunicatie op één centrale plek
  • Tijdsbesparing door automatisering
  • Ondersteuning bij nieuwe leads, voor bestaande en potentiële klanten
  • Directe mogelijkheid tot koppeling met externe systemen
  • Gepersonaliseerdegebruikersinterface
crm 64
Zoho CRM

Gerelateerde klantcases

Hoe wij Zoho CRM hebben ingezet voor onze klanten

istock 1145882183 1400x600

Digitaliseren van obligaties

Obligatietool

implementatie

Zoho CRM & Zoho Creator

Innovatie binnen de financiële lease sector

dashboards

Website formulieren automatisch laten opvolgen

Marketing automatisering

fotor 2023 5 5 16 3 4

Geïntegreerde app

Urenregistratie

CRM-systeem voor een klein bedrijf

Nu denk je misschien: wat is een goed CRM-systeem voor mijn bedrijf? Waar moet ik op letten bij de aanschaf van CRM software en welke mogelijkheden zijn belangrijk voor mijn bedrijf? De keuze op het gebied van CRM-systemen is namelijk groot en niet ieder CRM-systeem staat goed aangeschreven voor middelgrote bedrijven of zzp’ers, of schieten op bepaalde fronten tekort.

Het belangrijkste om te bedenken is: welke functies vind ik belangrijk in een CRM-systeem? Dat kan voor verschillende branches anders zijn. De opbouw van digitale dossiers, rapportages, dashboarding, prospect- en klantbeheer en relatiemanagement zijn doorgaans basisfuncties van een CRM-systeem. Er zijn echter veel meer mogelijkheden. Wat dacht je bijvoorbeeld van sales automation, koppelingen met sociale media, digitale ondertekening van contracten, een klantportaal en marketing automation? De uitgebreide mogelijkheden zijn dus eindeloos en dat bespreken we graag met je.

Passend en compleet CRM-pakket voor klanttevredenheid 

Bij Prosolic denken we graag mee over de keuzes van functies binnen een CRM-systeem voor jouw bedrijf. Onze jarenlange expertise op het gebied van bedrijfsoptimalisatie en procesoptimalisatie heeft ervoor gezorgd dat wij precies weten hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen. Vraag gratis en vrijblijvend een adviesgesprek aan en we helpen je graag verder met CRM-oplossingen en uitstekende ondersteuning. Zorg voor een up-to-date klantbeleving met het CRM-pakket van Zoho en de service van Prosolic!

Zoho CRM: voor groot én klein

Als kleiner bedrijf ben je vaak niet op zoek naar zo’n uitgebreid pakket, maar wil je wel de mogelijkheid hebben om op te schalen waar nodig. Met Zoho CRM is dit allemaal mogelijk. Dit CRM-systeem is geschikt voor zowel grote bedrijven als kleinere. Onze schaalbare oplossing met flexibele prijsstructuur zorgt ervoor dat het voor ieder bedrijf mogelijk is om Zoho CRM te gebruiken.

Voor kleine MKB-bedrijven is het bijvoorbeeld mogelijk om in te stappen voor een laag maandbedrag en je kunt zelfs gebruikmaken van een gratis proefperiode. Naarmate je bedrijf groeit en je toegang wil hebben tot meer functies, kun je dit naargelang de behoefte upgraden.

crm 64
Zoho CRM

Kosten voor CRM-systeem

De kosten voor CRM-systemen zijn, zoals gezegd, grotendeels afhankelijk van de functies die vereist worden. De grote systemen met veel mogelijkheden en functies zullen duurder zijn dan de systemen die alleen de basisfuncties in het pakket hebben. Een CRM-systeem als dat van Zoho is echter schaalbaar. Dat betekent dat je het systeem kunt afstemmen op de grootte van jouw bedrijf, de functies die jij denkt nodig te hebben en de hoeveelheid data die je erin kwijt wilt.

Als MKB-bedrijf moet je bij de aanschaf van CRM-systemen denken aan een bedrag tussen de €15 en €300 per gebruiker per maand. Dit zijn de abonnementskosten en nog niet de kosten van eventuele extra's zoals de implementatie van het systeem in jouw bedrijf, de koppeling met andere tools en eventuele extra’s zoals trainingen.

Jouw plan bepaalt de prijs van je CRM

Bij Zoho CRM bepaalt het plan dat je afneemt de prijs van het CRM-systeem. Dat begint al met een gratis versie met beperkte functionaliteit. De betaalde plannen zijn opgedeeld in Standard, Professional, Enterprise en Ultimate. Welk plan het beste bij jouw bedrijf past, is afhankelijk van verschillende factoren en welke behoeften je hebt. Prosolic helpt jou graag bij het bepalen van het juiste abonnement en het optimale gebruik van de functionaliteiten. Voorkom daarmee onnodige kosten! Probeer eerst de gratis proefversie om te zien of het CRM-systeem bij jou past.

CRM-systeem in de cloud

De privacy van data en de toegankelijkheid van een systeem zijn tegenwoordig belangrijke elementen in een CRM-systeem. Je moet ervan uit kunnen gaan dat alle data die je opslaat veilig is én dat het systeem overal waar je werkt bereikbaar is. Mede daarom is een online CRM in de cloud tegenwoordig een populaire oplossing. Met online CRM-software zorg je ervoor dat het overal bereikbaar is, waar je ook werkt. Thuis, op kantoor, op een externe locatie: je kunt overal inloggen en werken ‘vanuit de cloud’.

Het voordeel van een cloud-oplossing is dat de opstartkosten vaak lager zijn, omdat je niet hoeft te investeren in een fysieke server of ergens serverruimte hoeft in te huren. Bovendien is de installatietijd vaak korter. Qua veiligheid lift je mee op de kennis en kunde van de leverancier die zorgt dat de servers goed beveiligd zijn. Ook met betrekking tot de nieuwste updates van het systeem en een goede back-up van de gegevens heeft een cloud-oplossing de voorkeur.

De CRM-tool van Zoho is zo’n cloud-oplossing. Dankzij een serie aan beveiligingsmaatregelen (bijvoorbeeld SSL-codering, firewalls, meervoudige verificatie en regelmatige back-ups) kun je er verzekerd van zijn dat jouw data in Zoho CRM veilig is. Bovendien is de data overal beschikbaar dankzij de app van Zoho CRM. Zo heb je altijd en overal toegang tot jouw online CRM-systeem.

Meer weten over Zoho CRM?

Met Zoho CRM ben je klaar voor de toekomst en kun je als bedrijf verder groeien met volledige controle over je klantgegevens. Meer weten over de mogelijkheden of direct een proefabonnement starten? Neem dan vandaag nog contact met ons op.

crm 64
Zoho CRM

Vragen over ons CRM-systeem? Stel ze gerust!

  • Procesanalyse
  • Implementatie van software
  • Onderhoud en support
  • Dashboards en rapportages
  • Bestaande Zoho inrichting
  • Maatwerk
  • Anders

In gesprek komen?

Jenneke

Jenneke

Business Consultant