Klanten beheren met het juiste CRM-systeem
Prosolic heeft voor jou dé oplossingGrip krijgen op het beheer van klanten en relaties? Met een CRM-systeem heb je alles onder één dak, in een gebruiksvriendelijke omgeving. Denk hierbij aan klantcommunicatie, salesmogelijkheden, een activiteitenlogboek, ondersteuning bij lead- en dealpotentie én automatisering door middel van integratie met andere applicaties. Maar hoe weet je welk CRM-systeem bij jou past? En een dergelijke toepassing kopen en implementeren: hoe gaat zoiets in zijn werk? Met Zoho CRM heb je alles wat je nodig hebt in één overzichtelijk platform. Prosolic verzorgt voor jouw bedrijf de volledige implementatie, inclusief Nederlandstalige ondersteuning.
Adviesgesprek aanvragen
Wat is een CRM-systeem?
De betekenis van CRM-systeem is ‘Customer Relationship Management’: een digitale oplossing voor optimaal klantbeheer. Een CRM-systeem is dus een tool waarin je alle verbindingen met een klant of relatie in één overzicht hebt. Door al deze verbindingen in één tool onder te brengen, kun je de service richting de klant sterk verbeteren en zaken sneller afhandelen. Zeker voor bedrijven die veel klanten (en dus klantcontact) hebben, is moderne, nieuwe relatiebeheersoftware wenselijk.
Of het nu gaat om e-mails of telefoongesprekken met de klant, een bestellingsoverzicht, een verslag of notitie van een bezoek aan een prospect op locatie, een eerste gesprek met een mogelijke nieuwe klant of iedere andere mogelijke correspondentie: de beste CRM-systemen zorgen ervoor dat je alle informatie en geschiedenis over (contact met) de klant direct in beeld hebt vanuit één centrale database.
Waarom kiezen voor een CRM-systeem?
Een centraal CRM-systeem om mee te werken levert je voordelen op. Klanten worden sneller geholpen bij hun vragen, je kunt direct inspelen op kansen voor cross- of upsell en de service voelt persoonlijker en consistenter. In plaats van telkens dezelfde gegevens opnieuw uit te vragen, staat alle informatie al klaar en kun je direct schakelen.
Die manier van werken is prettig voor je klanten, maar net zo goed voor jou en je team. Het bespaart tijd, je kunt sneller anticiperen op nieuwe vragen en kansen en je bouwt waardevolle klantdossiers op die je direct kunt inzetten voor opvolging. Zo wordt ieder contactmoment niet alleen efficiënter, maar ook waardevoller.
Tegelijkertijd blijven CRM-systemen zich ontwikkelen. Met AI ontstaan er steeds meer mogelijkheden, zoals sales forecasting. Daarmee zet je business intelligence in om inzicht te krijgen in waar kansen liggen, welke klanten interessant zijn voor cross- en upsell en hoe je je salesproces verder versterkt.
Voordelen en mogelijkheden van een eenvoudig CRM-systeem
Een CRM-systeem waar al deze voordelen samenkomen is Zoho CRM. Met Zoho CRM heb je een breed scala aan opties van een CRM-systeem, in één overzichtelijke tool. Het belangrijkste is echter dat je de tool kunt schalen naar de grootte van jouw bedrijf.
Ongeacht in welke branche of bij welk bedrijf je actief bent: je werkt met dit CRM-systeem exact, effectief én klantgericht. Zo kun je bepaalde functies aan en uit zetten als het wel of niet van toepassing is op jouw bedrijf. Dat betekent dat het ‘instapmodel’ van Zoho ook zeer scherp geprijsd is, namelijk al vanaf een gratis CRM met de absolute basisprincipes van het CRM-systeem.
Met Prosolic hoef je je bovendien geen zorgen te maken over de implementatie en het gebruik van Zoho binnen jouw bedrijf. Wij zorgen ervoor dat alles goed werkt, dat iedereen die ermee gaat werken precies weet wat hij of zij moet doen en dat je na de implementatie ervan altijd met vragen bij onze Nederlandstalige support & service terecht kunt. Daar zijn we dan ook Premium Partner voor!
De voordelen van op een rij:
-
Alle klantcommunicatie op één centrale plek
-
Tijdsbesparing door automatisering
-
Ondersteuning bij nieuwe leads, voor bestaande en potentiële klanten
-
Directe mogelijkheid tot koppeling met externe systemen
-
Gepersonaliseerde gebruikersinterface
Gerelateerde klantcases
Hoe wij Zoho inzetten (waaronder het CRM-systeem).
Het beste CRM-systeem voor iedere organisatie
Nu denk je misschien: wat is een goed CRM-systeem voor mijn bedrijf? Waar moet ik op letten bij de aanschaf van CRM-software en welke mogelijkheden zijn belangrijk voor mijn bedrijf? De keuze op het gebied van CRM-systemen is namelijk groot en niet ieder CRM-systeem staat goed aangeschreven voor middelgrote bedrijven of zzp’ers, of schieten op bepaalde fronten tekort.
Het belangrijkste om te bedenken is: welke functies vind ik belangrijk in een relatiebeheertool? Dat kan voor verschillende branches anders zijn. De opbouw van digitale dossiers, rapportages, dashboarding, prospect- en klantbeheer en relatiemanagement zijn doorgaans basisfuncties van een CRM-systeem. Er zijn echter veel meer mogelijkheden. Wat dacht je bijvoorbeeld van sales automation, koppelingen met sociale media, digitale ondertekening van contracten, een klantportaal en marketing automation? De uitgebreide mogelijkheden zijn dus eindeloos.
Relatiebeheer voor zowel groot-zakelijk als MKB
Als kleiner bedrijf ben je vaak niet op zoek naar zo’n uitgebreid pakket, maar wil je wel de mogelijkheid hebben om op te schalen waar nodig. Met Zoho CRM is dit allemaal mogelijk. Dit CRM-systeem is geschikt voor zowel grote bedrijven als kleinere. Onze schaalbare oplossing met flexibele prijsstructuur zorgt ervoor dat het voor ieder bedrijf mogelijk is om Zoho te gebruiken.
Voor kleine MKB-bedrijven is het bijvoorbeeld mogelijk om in te stappen voor een laag maandbedrag en je kunt zelfs gebruikmaken van een gratis proefperiode. Naarmate je bedrijf groeit en je toegang wil hebben tot meer functies, kun je dit naargelang de behoefte upgraden.
Één compleet CRM-systeem voor betere klanttevredenheid
Bij Prosolic denken we graag mee over de keuzes van functies binnen een CRM-systeem voor jouw bedrijf. Onze jarenlange expertise op het gebied van bedrijfsoptimalisatie en procesoptimalisatie heeft ervoor gezorgd dat wij precies weten hoe wij jouw bedrijf kunnen helpen.
Vraag gratis en vrijblijvend een adviesgesprek aan en we helpen je graag verder met CRM-oplossingen en uitstekende ondersteuning. Zorg voor een up-to-date klantbeleving met het CRM-pakket van Zoho en de service van Prosolic!
Wat gaat een veilig CRM-systeem kosten?
De kosten voor CRM-systemen zijn, zoals gezegd, grotendeels afhankelijk van de functies die vereist worden. De grote systemen met veel mogelijkheden en functies zullen duurder zijn dan de systemen die alleen de basisfuncties in het pakket hebben. Een CRM-systeem als dat van Zoho is echter schaalbaar.
Als MKB-bedrijf moet je bij de aanschaf van CRM-systemen denken aan een bedrag tussen de €15 en €300 per gebruiker per maand. Dit zijn de abonnementskosten en nog niet de kosten van eventuele extra's zoals de implementatie van het systeem in jouw bedrijf, de koppeling met andere tools en eventuele extra’s zoals trainingen.
Prijzen: welk abonnement past bij jou?
Bij Zoho CRM bepaalt het plan dat je afneemt de prijs van het CRM-systeem. Dat begint al met een gratis versie met beperkte functionaliteiten. De betaalde plannen zijn opgedeeld in Standard, Professional, Enterprise en Ultimate. Welk plan het beste bij jouw bedrijf past, is afhankelijk van verschillende factoren en welke behoeften je hebt. Prosolic helpt jou graag bij het bepalen van het juiste abonnement en het optimale gebruik van de functionaliteiten. Voorkom daarmee onnodige kosten! Probeer eerst de gratis proefversie om te zien of het CRM-systeem bij jou past.
Hét CRM-systeem voor in de cloud
De privacy van data en toegankelijkheid zijn belangrijke aandachtspunten in een modern CRM-systeem. Je moet ervan uit kunnen gaan dat alle data die je opslaat veilig is én dat het systeem overal waar je werkt bereikbaar is. Mede daarom is een online CRM in de cloud een populaire oplossing. Met online CRM-software zorg je ervoor dat het overal bereikbaar is, waar je ook werkt. Thuis, op kantoor, op een externe locatie: je kunt overal inloggen en werken ‘vanuit de cloud’.
Het voordeel van een cloudoplossing is dat de opstartkosten vaak lager zijn, omdat je niet hoeft te investeren in een fysieke server of ergens serverruimte hoeft in te huren. Bovendien is de installatietijd vaak korter. Qua veiligheid lift je mee op de kennis en kunde van de leverancier die zorgt dat de servers goed beveiligd zijn. Ook met betrekking tot de nieuwste updates van het systeem en een goede back-up van de gegevens heeft een cloudoplossing de voorkeur.
De CRM-tool van Zoho is zo’n cloudoplossing. Dankzij een serie aan beveiligingsmaatregelen (bijvoorbeeld SSL-codering, firewalls, meervoudige verificatie en regelmatige back-ups) kun je er verzekerd van zijn dat jouw data veilig is. Bovendien is de data overal beschikbaar. Zo heb je altijd en overal toegang tot jouw online CRM-systeem.
Aan de slag met een gebruiksvriendelijk CRM-systeem!
Met een krachtig, allesomvattend en goedkoop CRM-systeem ben je klaar voor de toekomst en kun je als bedrijf verder groeien met volledige controle over je klantgegevens. Meer weten over de mogelijkheden of direct een proefabonnement starten? Neem dan vandaag nog contact met ons op.
Veelgestelde vragen
Wat is Zoho One?
Zoho One is hét totaalpakket van Zoho waarmee organisaties hun hele bedrijfsvoering kunnen stroomlijnen en automatiseren. Zoho One bevat meer dan 40 geïntegreerde apps die naar wens al dan niet ingezet kunnen worden, en naar wens aan te passen zijn. Met Zoho One beschikken organisaties over alle benodigde bedrijfssoftware om op eigen tempo verbeteringen door te voeren en te groeien.
In Zoho One bevat alle bekende apps op Enterprise level, waaronder Zoho CRM (voor klantrelatiebeheer), Zoho Desk (voor klantenservice), Zoho Projects (voor projectbeheer), Zoho Books (voor boekhouding), Zoho Inventory (voor voorraadbeheer), de Zoho Marketing suite (voor marketing automation), Zoho Projects (voor projectmanagement), Zoho Analytics (voor BI & Analytics), ZIA (voor waardevolle AI-toepassingen, en Zoho Creator (voor low code development).
Deze applicaties zijn ontworpen om samen te werken en gegevens uit te wisselen om bedrijfsprocessen te stroomlijnen. Al deze applicaties zijn zowel binnen Zoho One als los aan te schaffen.
Wat is Zoho CRM?
Zoho CRM is software voor customer relationship management (CRM), speciaal ontworpen om bedrijven te helpen bij het stroomlijnen en versterken van hun commerciele processen en/of relatiemanagement. Zoho CRM is gebruiksvriendelijk en gemakkelijke aan te passen aan jouw organisatie. Prosolic helpt ondernemers zoals jij bij de optimale inzet van Zoho CRM om maximaal rendement te halen uit je investering. Zoho CRM biedt uitgebreide rapportagemogelijkheden om te allen tijde in control te zijn en tijdig te kunnen bijsturen.
Wat is de Zoho Marketing suite?
Zoho biedt een uitgebreide marketing suite waarmee organisatie hun marketingprocessen effectief en efficient uit kunnen voeren, in nauwe samenwerking met de salesafdeling.
Een paar belangrijke voorbeelden hiervan zijn:
Met Zoho Campaigns en Zoho Marketing Automation kunnen krachtige marketing campagnes worden opgezet en gemanaged.
Met Zoho Social kan de communicatie via meerdere social media vanuit één centrale omgeving worden geïnitieerd, aangestuurd en gemonitord.
Met Zoho PageSense heb je te allen tijde inzicht in de prestatie van je website.
Met Zoho SalesIQ heb uitgebreide mogelijkheden om met websitebezoekers te communiceren, bijvoorbeeld via een alles-in-één livechat- en analyseplatform voor pro-actieve engagement met klanten.
Dit zijn slechts een paar voorbeelden van de vele mogelijkheden van de Zoho Marketing Suite.
Goed om te vermelden dat de gehele marketing suite naadloos integreert met Zoho CRM.
Wat zijn de belangrijkste functies van Zoho CRM?
Zoho CRM biedt verschillende functies, waaronder lead- en contactbeheer, verkoopautomatisering, marketingautomatisering, klantondersteuning, voorraadbeheer, rapportage en analyse, integraties met andere Zoho-producten en externe applicaties, mobiele toegang en aanpasbare modules.
Hoe werkt Zoho CRM?
Zoho CRM is zeer aanpasbaar en biedt verschillende functies en modules die zijn afgestemd op de behoeften van verschillende bedrijven. Gebruikers kunnen de software aanpassen aan hun specifieke bedrijfsprocessen en vereisten. Het uiteindelijke doel is om klantgericht te werken, leads en deals effectief te beheren en de verkoop- en marketinginspanningen te verbeteren om de groei van het bedrijf te bevorderen.
Waarom Zoho CRM?
Zoho CRM is in een krachtig CRM-systeem met vele functies en mogelijkheden. Hierdoor kun je de software geheel op maat aanpassen aan jouw organisatie voor de meest relevante inzichten. Daarnaast is Zoho CRM ook koppelbaar met oneindig veel andere applicaties, zowel extern als van Zoho zelf. Hierdoor beschik je over een software totaalpakket waarmee je jouw gehele bedrijfsproces kunt optimaliseren en automatiseren. Minder focus op handelingen, maar meer focus op je klant. Plus, de implementatie van Zoho CRM kan snel en probleemloos gerealiseerd worden.
Waar gebruik je Zoho CRM voor?
Zoho CRM biedt een scala aan functies en tools om bedrijven te helpen hun verkoop-, marketing- en klantenondersteuningsinspanningen effectief en efficient te beheren. Enkele belangrijke functies en mogelijkheden van Zoho CRM zijn onder andere:
Gegevensinvoer en beheer: Het begint met het invoeren en beheren van klantgegevens. Je kunt klantinformatie handmatig invoeren of gegevens importeren uit andere bronnen. Zoho CRM maakt het gemakkelijk om gegevens te organiseren en bij te werken.
Relatietbeheer: Zoho CRM biedt tools voor het beheren van contacten, leads en klanten. Je kunt gedetailleerde profielen van contacten maken, inclusief hun contactgegevens, interactiegeschiedenis, notities en meer.
Verkoopautomatisering: De software helpt bij het stroomlijnen van het verkoopproces. Je kunt verkoopkansen (deals) aanmaken, de voortgang van deals volgen en automatisering inschakelen voor taken zoals e-mailopvolging, offertes genereren en taakbeheer.
Marketingautomatisering: Zoho CRM omvat marketingfuncties, zoals het beheren van marketingcampagnes, e-mailmarketing, het volgen van leads en het segmenteren van doelgroepen voor gerichte marketing.
Rapportage en analyse: Gebruikers kunnen aangepaste rapporten en dashboards maken om inzicht te krijgen in verkoop- en marketingprestaties. Dit helpt bij het nemen van geïnformeerde beslissingen.
Klantenondersteuning en service: Zoho CRM biedt tools voor het beheren van klantensupporttickets en het bijhouden van klantinteracties, waardoor je de klantenservice kunt verbeteren.
Automatisering: Zoho CRM maakt gebruik van workflows en automatiseringsregels om repetitieve taken te vereenvoudigen. Dit kan onder meer het toewijzen van leads aan vertegenwoordigers, opvolging van inkomende leads en het activeren van herinneringen om vervolgacties te ondernemen omvatten.
Integraties: Zoho CRM kan worden geïntegreerd met andere softwaretoepassingen, zoals e-mailplatforms, marketingtools, boekhoudsoftware en meer, om gegevens en processen naadloos te koppelen.
Mobiele toegang: Via de mobiele app van Zoho CRM hebben gebruikers onderweg toegang tot klantinformatie, kunnen ze leads beheren en realtime updates ontvangen.
Hoeveel kost Zoho CRM?
Zoho CRM heeft verschillende abonnementsplannen om aan de behoeften van verschillende bedrijven te voldoen. Er is een gratis versie met beperkte functionaliteit en betaalde plannen die variëren in prijs en functies. De betaalde plannen zijn meestal opgedeeld in Standard, Professional, Enterprise en Ultimate. Wel plan het beste bij je organisatie past, hangt af van verschillende factoren, waaronder behoeften. De prijzen variëren per plan en aantal gebruikers, en het is het beste om de Zoho CRM-website te bezoeken voor de meest recente prijsinformatie. Prosolic helpt je graag bij het bepalen van het juiste abonnement en het inrichten van de software. Probeer eerst eens de gratis proefversie van 30 dagen. Voor eventuele vragen kun je vervolgens altijd bij ons terecht.
Is Zoho CRM geschikt voor kleine bedrijven?
Ja, Zoho CRM is geschikt voor zowel kleine als grote bedrijven. Het platform biedt een schaalbare oplossing met een flexibele prijsstructuur, zodat kleinere bedrijven kunnen beginnen met een gratis of lager geprijsd abonnement en vervolgens upgraden naar meer geavanceerde functies naarmate het bedrijf groeit.
Kan ik Zoho CRM integreren met andere applicaties?
Zoho CRM biedt ingebouwde integraties met andere Zoho-producten, zoals Zoho Mail, Zoho Desk en Zoho Projects, en met populaire externe applicaties zoals Google Workspace, Microsoft Office 365 en Zapier. Voor aangepaste integraties biedt Zoho CRM een API (Application Programming Interface) die ontwikkelaars kunnen gebruiken om het systeem te koppelen aan andere applicaties of services.
Hoe zit het met gegevensbeveiliging en privacy in Zoho?
Zoho neemt gegevensbeveiliging en privacy erg serieus, ook voor Zoho CRM. Het is een belangrijke reden waarom Prosolic met de software van Zoho werkt. Zoho heeft twee datacenters in Europa: één in Amsterdam en één in Dublin. Hierdoor wordt alle informatie die Europese klanten met Zoho delen, veilig binnen de grenzen van het continent opgeslagen en niet gedeeld worden met datacenters buiten Europa.
Zohoheeftvelemaatregelengeïmplementeerd om gegevens te beschermen, zoalsSSL-codering, firewalls, meervoudigeverificatie en regelmatigeback-ups. Zohovoldoetookaan de belangrijksteinternationalebeveiligingsnormen, zoals de AlgemeneVerordeningGegevensbescherming (AVG) van de EU en de HealthInsurancePortabilityandAccountabilityAct (HIPAA).
Wat zijn enkele van de bekendste producten van Zoho Corporation?
Zoho One is hét totaalpakket van Zoho waarmee organisaties hun hele bedrijfsvoering kunnen stroomlijnen en automatiseren. Zoho One bevat meer dan 40 geïntegreerde apps die naar wens al dan niet ingezet kunnen worden, en naar wens aan te passen zijn. Met Zoho One beschikken organisaties over alle benodigde bedrijfssoftware om op eigen tempo verbeteringen door te voeren en te groeien.
Zoho One bevat alle bekende apps op Enterprise level, waaronder Zoho CRM (voor klantrelatiebeheer), Zoho Desk (voor klantenservice), Zoho Projects (voor projectbeheer), Zoho Books (voor boekhouding), Zoho Inventory (voor voorraadbeheer), de Zoho Marketing suite (voor marketing automation), Zoho Projects (voor projectmanagement), Zoho Analytics (voor BI & Analytics), Zoho Creator (voor low code ontwikkeling) en ZIA (voor waardevolle AI-toepassingen). Al deze applicaties zijn ook los aan te schaffen.
Daarnaast biedt Zoho ManageEngine voor IT-beheeroplossingen.
De producten van Zoho zijn ontworpen om bedrijven van elke omvang te helpen bij het verbeteren van hun efficiëntie en productiviteit.
Vragen over ons CRM-systeem? Stel ze gerust!
In gesprek komen?
Jenneke
Business Consultant