4.6 uit 9 Google Reviews

News

Zoho One is het meest complete bedrijfssoftware-pakket van Zoho

Met ruim 40 bedrijfsapplicaties kan vrijwel elk bedrijfsproces met dit enkele pakket beheerd worden. Een chatbot op de website? Ja. Een nieuwsbrief verzenden? Ja. Klantgegevens beheren? Ja. Documenten digitaal laten ondertekenen? Ja. Voorraad beheren? Ja. Zelf web-applicaties ontwikkelen? Ja. Ja. Ja. Het kan allemaal met Zoho One!

erwin eigenaar business consultant prosolic

Geschreven door: Erwin

| Leestijd: 5 min.

fotor 2023 5 5 16 42 0

Het is een beetje onzinnig om in deze blog alle apps uit Zoho One te delen. Ten eerste zou dat niet zo’n hele fijne blog zijn om te lezen en ten tweede is de blog dan binnen de kortste keren weer verouderd. Zoho One wordt namelijk continu uitgebreid met nieuwe applicaties. Voor hetzelfde vaste lage bedrag, krijg je dus steeds meer functionaliteit! Daarbovenop worden de bestaande apps continu bijgewerkt zodat je altijd de meest recente versie hebt.

zoho one zoho.com

Zoho One: cloud-based bedrijfssoftware met vele mogelijkheden

Zoho One is het meest complete Zoho-pakket met verschillende bedrijfsapplicaties, die aan- en uitgezet kunnen worden. Dit maakt het mogelijk om als organisatie zelf een pakket samen te stellen met enkel de applicaties die ook daadwerkelijk gebruikt worden. Deze applicaties werken naadloos met elkaar samen en zorgen er zo voor dat de gehele organisatie binnen één platform beheerd wordt. Zo heeft een organisatie dus geen ERP-systeem met een grote hoeveelheid aan overbodige functies, maar juist een lichtgewicht systeem waarmee alle bedrijfsprocessen beheerd kunnen worden.

De mogelijkheden van Zoho One apps

De ruim 40 apps in het Zoho One pakket zijn elk geschikt voor specifieke doeleinden en variëren in grootte van kleine apps tot complete softwaresystemen. Eén van die kleine apps is bijvoorbeeld de eenvoudige (maar erg handige) Zoho Sign-applicatie, waarmee documenten digitaal ondertekend kunnen worden. Eén van de meer uitgebreide apps is Zoho CRM, een zeer uitgebreid CRM-systeem met vele geavanceerde functies.

Of een applicatie nu groot of klein is, één ding is zeker: met Zoho One kan elk bedrijfsproces optimaal beheerd worden. Of het nu gaat om het automatiseren van e-mailcampagnes en social media, het inrichten van autorisatieprocessen (offertes, contracten, etc.) of het aansturen van de verkoopafdeling. Om een indruk te geven, lichten we twee applicaties uit waar we bij Prosolic erg enthousiast van worden:

  • Zoho CRM
  • Zoho Creator

Zoho CRM: alle klantgegevens in één systeem

Zoho CRM is een uitgebreid CRM-systeem waarmee klantengegevens beheerd worden. En met klantengegevens bedoelen we niet alleen bedrijfsinformatie en contactgegevens. Nee, met Zoho CRM is alle informatie van een klant inzichtelijk: omzet, offertes, verkooporders, e-mailverkeer, (ondertekende) documenten, contacthistorie en alle andere data die een organisatie bij wil houden. Zoho CRM is volledig op maat aan te passen. Dat betekent dat elk stukje informatie van klanten in het systeem geregistreerd kan worden. Daarnaast kan je gemakkelijk zelf rapportages maken zodat je altijd relevante sturingsinformatie hebt. Zoho CRM kan door elk soort bedrijf in elke willekeurige branche gebruikt worden… En daarbij volledig aan alle specifieke wensen voldoen.

Zoho Creator: zelf bedrijfsapplicaties maken

Zoho Creator is een low-code platform waarmee organisaties zelf bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen. Low-code betekent dat er slechts minimaal geprogrammeerd hoeft te worden: het ontwikkelen gebeurt voornamelijk met een visuele editor. Deze snelle manier van ontwikkelen zorgt ervoor dat met Zoho Creator bedrijfsapplicaties ontwikkeld kunnen worden in een fractie van de tijd en kosten ten opzichte van traditionele IT.

Zoho Creator behoort volgens ons tot één van de meest waardevolle apps uit het Zoho One platform. In tegenstelling tot de overige apps, is Zoho Creator niet gericht op een bepaald bedrijfsproces, maar op het ontwikkelen van maatwerk-applicaties. Met andere woorden: elk bedrijfsproces waar geen standaard Zoho-applicatie voor is, kan toch beheerd worden door met Zoho Creator een maatwerk-applicatie te ontwikkelen. Daarmee is Zoho Creator de applicatie die ervoor zorgt dat menig bedrijf volledig kan draaien op het Zoho One-platform.

Zoho One brengt hoogwaardige IT naar het MKB

Zoho One is een cloud-based platform waarmee je alle processen binnen de organisatie kan beheren. Dat er aan zulke uitgebreide functionaliteiten geen gigantisch prijskaartje hangt, is dan ook verrassend. Toch bewijst Zoho al jaren dat het een hoogwaardig platform kan aanbieden voor tarieven die zeer toegankelijk zijn voor het MKB.

Er zijn 2 mogelijkheden waar je uit kan kiezen als je een Zoho One licentie afneemt:

  • All Employee Pricing (AEP): Bij deze licentievorm betaal je voor elke medewerker in jouw organisatie. Voor een maandelijks opzegbare licentie betaal je €45 per medewerker per maand (voor een jaarlijks opzegbare licentie betaal je omgerekend €37 per medewerker per maand)
  • Flexible User Pricing: Bij deze licentievorm betaal je per gebruiker. Voor een maandelijks opzegbare licentie betaal je €105 per gebruiker per maand (voor een jaarlijks opzegbare licentie betaal je omgerekend €90 per gebruiker per maand)

Zoals je kan zien, is mogelijkheid 1 interessant als een groot deel van de organisatie gebruik maakt van Zoho One. Mogelijkheid 2 is interessant als een klein deel van de organisatie gebruik maakt van Zoho One.

Kijk voor meer informatie over de actuele prijzen van Zoho One op https://www.zoho.com/one/pricing/

Waar te beginnen met Zoho One?

Een valkuil die veel startende gebruikers maken met Zoho One, is dat er teveel applicaties gebruikt worden. Dat begrijpen we maar al te goed, de applicaties zitten nu eenmaal in de licentie en elke applicatie is erg handig. Maar door teveel apps te gebruiken, raken gebruikers snel het overzicht kwijt. Daarom is het goed om eerst de eisen en wensen van de organisatie in kaart te brengen en pas daarna de applicaties te activeren die hierbij passen. Daarbij is het goed om een onderscheid te maken:

  • Level 1 - Must-have: Applicaties die noodzakelijk zijn
  • Level 2 - Nice-to-have: Applicaties die handig zijn
  • Level3 - Can-live-without: Applicaties die overbodig zijn

Zo heeft een salesgerichte organisatie bijvoorbeeld als must-have Zoho CRM (klantenbeheer), als nice-to-have Zoho Campaigns (nieuwsbrieven) en als can-live-without Zoho Sprints (planning).

Wij helpen jou graag met het in kaart brengen van jouw processen, het stellen van prioriteiten en het implementeren van de Zoho One apps waar je het meeste baat bij hebt. Zo weet je zeker dat je het meeste haalt uit de Zoho One licentie. Neem dan ook gerust contact met ons op.

De mogelijkheden voor jouw bedrijf bespreken?

Arthur helpt je graag verder

Dat kan altijd! Vraag een adviesgesprek aan, laat weten waar jij tegenaan loopt en wij zorgen voor een advies op maat!

Adviesgesprek aanvragen
20240425prosolic 2(1)